חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפרעת קשב ופעלתנות יתר ילדים

תוכן העיניינים

תכננתם טיסה לאיטליה ו...הגעתם לאיסלנד, אז תלמדו ליהנות ממה שיש לאיסלנד להציע לכם!

הפרעת קשב ופעלתנות יתר היא אחת ההפרעות השכיחות היום בקרב ילדים ומופיעה בקרב 5% – 8% מהילדים. ילדים עם הפרעת קשב חווים פעמים רבות קושי בהתארגנות, חוסר מנוחה, חוסר ריכוז, העדר וויסות רגשי, התפרצויות זעם ועוד. לא כל ילד עם הפרעת קשב יחווה את כל התסמינים ולא כל ילד שיש לו חלק מהתסמינים הוא ילד עם הפרעת קשב ופעלתנות יתר. הילדים עם הפרעת הקשב נמצאים במאבק יומיומי, בגן ובבית הספר, בבית ובחברת הילדים.

כאם לילד בוגר עם הפרעת קשב אני מכירה את התסכול של הורה לילד עם הפרעת קשב ופעלתנות יתר:

"למה הוא קופץ מדבר לדבר?"

"למה היא לא יכולה לשבת רגע אחד בשקט?"

"למה צריך לבקש ממנו אותו דבר אלף פעם?"

"למה היא מאבדת כל דבר?"

כאימא לילד בוגר עם הפרעת קשב אני גם יודעת, מניסיוני האישי, כמה רחוק יכולים ילדים בעלי הפרעת קשב ופעלתנות יתר להגיע, כשהם מקבלים טיפול מתאים.

בעזרת טיפול שמשלב אימון אישי להפרעת קשב ופעלתנות יתר, הילדים עם הפרעת הקשב ופעלתנות יתר

רוכשים כלים ומיומנויות שמאפשרים להם להתגבר על האתגרים של הפרעת הקשב ולהרוויח מהמתנות שההפרעה מציעה.

פעמים רבות הורים לילדים צעירים עם הפרעת קשב ופעלתנות יתר מתקשים עם האבחנה של הפרעת קשב. ד"ר ראסל בארקלי, מהמומחים הגדולים בעולם להפרעות קשב ופעלתנות יתר מבקש מהורים לילדים עם הפרעת קשב ופעלתנות יתר ליהנות מילדיהם. "העריכו את מה שקיבלתם. דמיינו שתכננתם להגיע לאיטליה ונחתם באיסלנד. תהנו מהמדינה שהגעתם אליה, אחרת תגרמו נזק לילד".

האימון האישי מקנה מסגרת של תמיכה, ליווי והתפתחות אישית לילד עם הפרעת הקשב ולהוריו ומאפשר לו ולכם ולהתמודד עם הפרעת הקשב ולחיות איתה טוב יותר ואפילו להצליח.

אבחון הפרעת קשב ופעלתנות יתר אצל ילדים וטיפול משולב

אבחון הפרעת קשב ופעלתנות יתר אצל ילדים נעשה רק על ידי רופא מומחה (רופא ילדים מומחה בהתפתחות הילד, פסיכיאטר או נוירולוג מומחים בהפרעת קשב).

הטיפול האידיאלי והיעיל בהפרעת הקשב אצל ילדים הוא טיפול משולב, שמשלב היבט תרופתי והתנהגותי. ילדים עם הפרעת קשב שמקבלים טיפול תרופתי ממשיכים להתמודד עם התנהגויות הנלוות להפרעת הקשב ומפריעות למהלך חייהם התקין. האימון האישי מסייע בהתמודדות עם ההתנהגויות הנלוות לקשב ופעלתנות יתר ונותן גם לסביבה הקרובה לילדים עם הפרעת הקשב כלים שיסייעו להם להבין את הילד עם הפרעת הקשב ולהקל עליו.

חשוב לטפל בהפרעת קשב אצל ילדים מוקדם ככל האפשר כדי למנוע את ההשלכות של הבעיות הנובעות מהפרעת הקשב לאורך זמן (פגיעה בדימוי העצמי, ביטחון עצמי נמוך ולעיתים אף אובדן של תחושת המסוגלות).

הפרעת קשב ופעלתנות יתר ילדים נוער ומשפחה

אימון אישי להפרעת קשב ופעלתנות יתר אצל ילדים – למי זה מתאים

אימון אישי לטיפול בהפרעת קשב אצל ילדים הוא פתרון אידיאלי. מדובר באימון ממוקד, מעשי וקצר מועד.

אימון אישי (אצלי) מתאים בדרך כלל לילדים מעל גיל עשר. כאשר הילד עם הפרעת הקשב הוא מתחת לגיל עשר אנחנו מאמנים את ההורה ומקנים לו מיומנויות אימון. ההורה של הילד עם הפרעת הקשב לומד להכיר את הפרעת הקשב ואת שפת הפרעת הקשב ורוכש כלים וטכניקות שיעזרו לו לסייע לילד עם הפרעת הקשב. ההורה לילד עם הפרעת הקשב מבין את האתגרים והחוזקות בהפרעת הקשב. היחס של ההורה אל הפרעת הקשב משפיע על הדימוי העצמי של הילד עם בעיית הקשב והריכוז ועל ביטחונו העצמי.

בניגוד לאימון אישי לקשב ופעלתנות יתר אצל מבוגרים, ילדים עם הפרעת קשב לא בוחרים להגיע לאימון. בתום המפגש הראשון אני מוודאת עם הילד או הילדה עם הפרעת הקשב שהם רוצים להמשיך להתאמן. הילדים מגלים שאני מדברת בשפתם (שפת הפרעת הקשב), הם מרגישים שאני מבינה אותם והם רוצים להמשיך להתאמן ולרכוש כלים שיסייעו להם בחיי היומיום.    

מחקרים מתחום מדעי ההתנהגות הוכיחו שביכולתם של משחקים לקחת את המפגש האימוני והטיפולי קדימה. חדר האימון הופך להיות חדר משחקים כשאנחנו נעזרים במהלך האימון בקלפי משחק "על מה ולמהקלפים מנסחים ערכים" – סדרה ייחודית של  קלפי אימון וטיפול שיצרתי. הקלפים מסייעים לי להתחבר במסלול 'עוקף שכל', תוך כדי משחק, אל המטרות והיעדים של המתאמן, הילד עם הפרעת הקשב ("שיהיו לי חברים", "להצליח בלימודים", "שיאהבו אותי" ועוד), להבין ולראות כיצד אפשר להשיג את היעדים האלה במהלך האימון.

הילדים רוצים להתאמן, להיעזר ולהפוך לנינג'ה של הפרעת הקשב ופעלתנות יתר שלהם.   

איך עובד האימון ?

באימון נטפל באתגרים שמציבה הפרעת הקשב ונשמח במתנות שהיא נותנת.

  • נשלב בין אימון והקניית מיומנויות להתמודדות עם אתגרי הפרעת הקשב להורים לילדים עם הפרעת קשב ולילדים עם בעיית הקשב ופעלתנות יתר.
  • נלמד להציב גבולות לילדים. ילד עם הפרעת קשב ופעלתנות יתר חסר פעמים רבות גבולות פנימיים וזקוק לגבולות מבחוץ.
  • נתאמן על הדימוי העצמי של הילד עם הפרעת הקשב, בטחונו העצמי ותפיסת המסוגלות שלו.
  • נתמקד ביכולות של הילד ובהנחת היסוד לפיה הילד עם הפרעת הקשב הינו שלם ובעל משאבים.
  • נפתח כלים מעשיים ופשוטים לשליטה ברגשות, לוויסות רגשי ותגובות אימפולסיביות אצל הילד עם הפרעת הקשב.
  • נשפר מיומנויות חברתיות ומיומנויות תקשורת תואמות גיל של הילד עם הפרעת הקשב.

אימון אישי להפרעת קשב אצל ילדים הוא אימון משנה חיים. הוא חייב להיעשות על ידי מאמן מומחה להפרעת קשב ופעלתנות יתר.

במהלך קרוב לעשרים שנה בהן אני מאמנת אישית, מומחית בטיפול בהפרעת קשב, פגשתי אינספור ילדים עם הפרעת קשב שהאימון האישי סייע להם בהתמודדות עם מערכת החינוך ועם החברה שסביבם.

אני מלווה את הילד המתאמן עם הפרעת הקשב ואת הוריו לאורך כל הטיפול גם בליווי טלפוני, נמצאת בקשר עם הדמויות הקרובות לילד (מורים, יועצת בית הספר, לעיתים הרופא) וזמינה לילד ולהוריו גם אחרי שהאימון מסתיים, בדרך לחיים ולהצלחה.

לפרטים נוספים
או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

הי, אני שוש מעוז אריה

מספרים עליי

נגן וידאו

הפרעת קשב וריכוז משוב של הורה

ערכים, מדריכים וקלפים

לאימון קשב ופעלתנות יתר

אימון אישי לקשב ופעלתנות יתר - שוש מעוז אריה

ערכים כמצפן

כמה פעמים עצרתם לחשוב מהם הערכים החשובים לכם ביותר בחיים? מתי לאחרונה ישבתם ברצינות ותהיתם בקשר לאמונות המובילות את היקרים שלכם בחיים? כמה פעמים ישבתם עם עצמכם ומניתם את הערכים המייצגים את הדרך העסקית שלכם?
קרא עוד

אימון אישי לקשב ופעלתנות יתר - שוש מעוז אריה

מדריכים

מתנות קטנות - תועלות גדולות
לחץ כאן וקבל מיידית, ישירות אליך למייל, מדריך או קורס בנושא קשב ופעלתנות יתר או ערכים, לבחירתך. המדריכים והקורסים כוללים טיפים והמלצות, שהכנתי באהבה ומוגשים לך במתנה.
קרא עוד

אימון אישי לקשב ופעלתנות יתר - שוש מעוז אריה

חנות

בחנות באתר, תוכלו למצוא ערכות קלפים טיפוליים לעבודה עם ערכים בעברית ובאנגלית (למבוגרים וילדים), ערכת למידה אישית להתמודדות עם הפרעות קשב ופעלתנות יתר ועוד. בחנות ניתן גם לבצע תשלום עבור השתתפות בסדנאות.
קרא עוד

מאמרים וטיפים בנושא

אימון לקשב ופעלתנות יתר

Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .
אפשר להיפגש גם בזום! תהליכי אימון אונליין להפרעת קשב וריכוז. קל מהיר ואפקטיבי מתמיד.