חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חינוך למנהיגות - שוש מעוז אריה

חינוך למנהיגות ערכית במוסדות החינוך האקדמי

כיצד לתת קול לערכים מעבר לתכנית הלימודים? 

בעקבות יציאתו לאור של הספר החדש “חינוך למנהיגות ערכית- הגישה המעשית” של הסופרת מרי ג’נטיל ,
ערכה עמה הקרן האירופאית לפיתוח עסקי (EFMD) ראיון למגזין גלובל פוקוס. בכתבה, הנושאת את השם – “הגביע הקדוש: חינוך למנהיגות ערכית ומתן קול לערכים מעבר לתכנית הלימודים” הסבירה מרי כיצד המודל הפדגוגי החדש  של תכנית לימודים למנהל עסקים מסייע בשילוב ערכים. ספרה החדש מיועד ללמד סטודנטים למנהל עסקים את מערך הכישורים המידיים הנדרשים כדי לדעת מה לומר, למי וכיצד.  

כישורים אלה הכרחיים למנהלים כדי להרגיש ביטחון לגבי דעותיהם כאשר הם מאמינים בצדקתם  במסגרת  קונפליקט מוסרי, אך לא יודעים בדיוק כיצד לשכנע בכך את האחרים. 

לתת קול לערכים – מה זה אומר? 

מערך כישורים זה, אשר זכה להתעלמות עד כה, הינו חיוני כצעד ראשון בבניית וחיזוק השריר המוסרי בארגון. זוהי מטרתה של תכנית מתן קול לערכים. הסגל החינוכי בבתי ספר יוקרתיים לעסקים בארה”ב וברחבי העולם כגון MIT, הרווארד, נוטרה דאם ובית הספר ההודי לעסקים, משתמשים או נמצאים בתהליכי פיתוח של אלמנטים ניסיוניים מתכנית הלימודים המוצעת. “המטרה שלנו היא גם ליצור שיח שיתפתח מעבר לתכנית הליבה (לא רק בקורסי אתיקה) וגם להעניק דרך חשיבה חדשה על לימודי אתיקה לעזרים לימודיים ולתכנית הלימודים. במקום התמקדות בניתוח אתי, תכנית לימודים למתן קול לערכים (GVV- Giving Voice to Values) מתמקדת ביישום אתי ומציבה במרכז הדיון את השאלה: ‘מה יקרה אם אני אפעל לפי הערכים שלי? מה אעשה ואומר במקרה זה? כיצד אוכל לפעול בדרך היעילה ביותר?’ “. על מה ולמה – קלפים טיפוליים אימוניים, הינם כלי מעשי לעבודה על ברור וזיהוי ערכים.

על “חינוך למנהיגות ערכית – הגישה המעשית” 

“חינוך למנהיגות ערכית – הגישה המעשית”, הינו כרך ערוך, המספק לאנשי סגל ערך מוסף לתכנית הלימודים באמצעות דוגמאות, אסטרטגיות וסיוע ביישום גישת ה-GVV בקורסי החובה והבחירה שהם מעבירים. בנוסף לפרק מבוא המסביר את ההיגיון והאסטרטגיה מאחורי גישת ה-GVV, הספר מכיל פרקים שונים שנכתבו על-ידי אנשי סגל המגיעים מהתחום העסקי הפונקציונאלי ומאנשי סגל המייצגים אזורים גיאוגרפיים שונים בעולם. 

הספר הינו מדריך שימושי לאנשי סגל מכל תחום מחקר עסקי בנוגע לאיך להשתמש בגישת ה-GVV בהוראתם והוא משמש בנוסף כקריאת רקע קצרה עבור סטודנטים הנמצאים על סף תחילת לימודי מנהל העסקים שלהם. הספר מעודד את הסטודנטים להטמיע את שיטת ה-GVV בלימודיהם, בין אם היא מוצגת באופן מפורש בקורסים השונים שהם לומדים או לא. למאמר המלא»

לפרטים נוספים
או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

טיפים ומאמרים נוספים בנושא קשב וריכוז

Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .
אפשר להיפגש גם בזום! תהליכי אימון אונליין להפרעת קשב וריכוז. קל מהיר ואפקטיבי מתמיד.