חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
טיפול בבעיות קשב ופעלתנות יתר - שוש מעוז אריה

מה מתרחש במוחו של הדחיין? למה אתם דוחים משימות?

הידעתם שיש שני סוגים של דחיינים?

1. אלה שדוחים משימות שיש להן תאריך יעד (דחיינות לטווח קצר)
2. אלה שדוחים משימות שאין להן תאריך יעד (דחיינות לטווח ארוך)

אני רוצה לעשות לכם היכרות עם שתי דמויות:

1.קוף הסיפוק המיידי
2. מפלצת התבהלה

במוחו של הדחיין קיימת דמות בשם “קוף הסיפוק המיידי”, שהמשמעות שלה עבור הדחיין אומרת ש”הכל בסדר – עד שזה קורה”. כשמקבל ההחלטות הרציונאלי במוח אומר לך שאתה צריך לעשות משהו עכשיו, משתלט על ההגה “קוף הסיפוק המיידי” ואומר לך: “בוא נקרא על הבחירות בארה”ב, על דונאלד טראמפ…אז מה בעצם קורה כאן? קוף הסיפוק המיידי חי לגמרי ברגע הנוכחי . אין לו זיכרון עבר, הוא לא מודע לעתיד ואכפת לו רק משני דברים “קל” ו”כיף”.
”מפלצת התבהלה” היא המלאך השומר, זה שמשגיח על הדחיין, ברגעים הקשים ביותר. רוב הזמן היא ישנה, אבל בכל פעם שהיא מזהה מועד אחרון לעשיית עבודה, או אסון מתקרב, תוצאה מאיימת אחרת היא מתעוררת לפתע! היא למעשה הדבר שהיחיד ש”קוף הסיפוק המיידי” חושש ממנו. 

הדחיינים מהסוג הראשון

ההשפעות של הדחיינות מתקיימות לטווח הקצר בלבד, כי מפלצת התבהלה מתערבת. למה? כי יש להן תאריך יעד! ותאריך יעד מניע אותם. אלה מאיתנו בעלי הפרעת הקשב וריכוז  מנוהלים ע”י המפלצת הזו. אצל הדחיינים מהסוג השני, נניח שאתם רוצים לעשות יזמות כלשהיא, שתתניעו בעצמכם, אין כאן תאריך יעד התחלתי. שום דבר לא יקרה עד שתקומו ותחליטו להניע את הדברים. אותו דבר קורה גם במקרה שאתם רוצים להתחיל לעשות פעילות גופנית למען הבריאות שלכם, או לסיים קשר שלא "עובד" לכם. אם המנגנון היחיד של הדחיין לבצע את הדברים האלה היא מפלצת התבהלה, אז יש בעיה, כי במצבים האלה, שאין להם יעד, המפלצת לא מופיעה! אין לה בשביל מה להתעורר, כך שהשפעות הדחיינות לא נבלמות! הן פשוט נמתחות לנצח!

הדחיינים מהסוג השני

סובלים ממנו בשקט ובפרטיות והוא יכול להיות המקור לכמות עצומה של אומללות וחרטות לטווח הארוך. היא הופכת אנשים אלה למשקיפים על החיים שלהם עצמם. התסכול עצום, לא בגלל שהם לא יכולים להגשים את החלומות שלהם, אלא בגלל שהם לא היו מסוגלים אפילו להתחיל לפעול בכיוון. כולנו דחיינים, השאלה היא מאיזה סוג. אם אתם דחיינים מהסוג השני, תחשבו עכשיו על הדברים שאתם דוחים (שאין להם תאריך יעד, זוכרים?) ותהיו מודעים לקוף הסיפוק המיידי. ומפני שהחיים חולפים להם…נראה שכדאי לכם לבחור ברגע זה דבר אחד שאתם דוחים כבר המון המון זמן והתחילו כבר היום לעשות את הצעד הראשון שלכם להגשמתו.

אם אתם דחיינים מהסוג הראשון, עקבו אחרי המסר הבא. אני מזמינה אתכם לעבור קורס העצמה אישית שיעצים את יכולותיכם ואת ההתמודדות עם הקשיים. 

מבוסס על סרטון טד של Tim Urban

לפרטים נוספים
או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

טיפים ומאמרים נוספים בנושא קשב וריכוז

Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .
אפשר להיפגש גם בזום! תהליכי אימון אונליין להפרעת קשב וריכוז. קל מהיר ואפקטיבי מתמיד.