חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
מהם ערכים

על ערכים : כבוד וסובלנות ריח “ניחוח” ואודם שני…

על כבוד וסובלנות ריח “ניחוח” ואודם שני…

בשנות השלושים של המאה העשרים, עם עלייתה של גרמניה הנאצית לשלטון, העלה היטלר כחלק מרכזי באג’נדה שלו, את נושא תורת הגזע. ניתן לסכם את תורת הגזע, בחלוקת המין האנושי לגזעים שונים ותתי- גזעים, כך שקיימים גזעים עליונים וגזעים נחותים. תורת הגזע הוגדרה כמדעית והתבססה על הבחנה בין הגזעים השונים על פי צבע עורם, צורת הגולגולת, מידות איברים שונים בפנים וכדומה. כידוע, העם היהודי הוגדר כגזע נחות, אשר מראהו וריחו משליכים על אופיים המרושע והגזלני. הסוף – ידוע לכולנו. ואם נחזור לימינו אנו, ניווכח, כי תופעה זו לא פגה מעולמינו.

 

אין כל בעיה לטוס לגרמניה, אך מסתבר שלהסתובב בקרית מלאכי, לדוגמא, במידה וצבע עורך שונה- זו כבר בעיה.
אנשים רבים במדינת ישראל, יאמרו, ללא בושה, כי הם מעדיפים לא להכניס יהודים בני העדה האתיופית לביתם, לא מעוניינים לגור לידם, ועל אחת כמה וכמה שלא יינשאו לבנם או לבתם. “חלילה וחס”, התבוללות לשמה, יאמרו. ואם נקשה ונשאל, יאמר כי ריחם המסריח וצבע עורם השחור- לא מתאים במשפחה.

נשאלת השאלה, על פי איזה ערך נרצה לחיות ולחנך את ילדינו? שנאה ונידוי השונה ? או שמא כבוד וסובלנות לכל אדם באשר הוא? מדוע אנו נוטים להירתע מהשונה ?

מסתבר ואף הגיוני, כי מדובר בנטייה הישרדותית עוד מימי האדם הקדמון. שהרי אם לא היינו חושדים בשונה, יתכן ולא היינו שורדים. אולם, כיום, המצב שונה וימי הקדמונים כבר אינם רלוונטיים ! אנו בהחלט יודעים שעלינו להירתע מאדם המכוון אלינו אקדח ואין כל סיבה לרתיעה מאדם זה או אחר על פי ריח הבישול בביתו, או צבע עורו.

נסו לעצור לרגע ולחשוב- מה זה אומר עליכם? האם אתם מנדים אוכלוסייה שלמה על פי ריח תבלין הבישול שלה?
ואם כך, במה שונה הדבר מאנטישמי אשר מנדה יהודים עקב גודל אפם?

אין כל הבדל!!! נהפוך הוא. מדובר ביחס יהודים ליהודים. ערכי הכבוד והסובלנות הינם ערכים עליונים, במיוחד בחברה הישראלית המגוונת. נשמע פשוט להיות סובלניים אולם לא כך הדבר. אנו צריכים לשנות את הנטייה הטבעית של אותה רתיעה מהשונה ולזכור כי השוני הינו בעיני המתבונן.
עד כאן היו לנו דיבורים! ועכשיו נעבור למעשים…

אז מהו כבוד עבורך? איפה אתה נמצא ביחס לערך הזה היום בחייך? עד כמה הערך הזה מתקיים בחיים שלך היום? איפה היית רוצה להיות בין 1-10 בערך הזה? ומה, אם תעשה, יביא אותך למקום הרצוי הזה?

אני מאחלת לכולנו, שנזכה לחיות בעולם שבו כבוד, סבלנוות וקבלת השונה הם ערכים אותם אנחנו מתנהגים ועל פיהם אנו חיים יום יום.

שלכם באהבה,

שוש מעוז – אריה
054-3093096

לפרטים נוספים
או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

טיפים ומאמרים נוספים בנושא קשב וריכוז

Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .
אפשר להיפגש גם בזום! תהליכי אימון אונליין להפרעת קשב וריכוז. קל מהיר ואפקטיבי מתמיד.