חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
מהם ערכים בזוגיות - שוש מעוז אריה

מה הקשר בין הערכים שלך לזוגיות טובה ואיכות חיים?

בכל מפגש אימוני עם טלי (שם בדוי כמובן) עלה נושא הזוגיות על הפרק, למרות שהמטרה האימונית שהוגדרה היתה בתחום חיים אחר לגמרי. יש לציין, שמדובר בזוגיות לא בריאה במיוחד. באחד המפגשים פתחה טלי את האימון לזוגיות שלנו במשפט הבא: טלי: “היום אני מאד מתרגשת”… שוש: וואו, נהדר. מה קורה היום שמרגש אותך כל כך? שאלתי.

טלי: “את לא יודעת איזה יום היום”? שוש: ברור שאני יודעת, יום שני, לא?

טלי: “לא! היום יום האהבה”. שוש: אהה…אכן…ומה יש ביום הזה שגורם להתרגשות הזו אצלך?

טלי: אני מתרגשת כי יש לי הרגשה שיוסי (שם בדוי גם הוא) יציע לי היום נישואין”

שוש: “וואווו!” מופתעת מאד שאלתי: “ואיך תגיבי”?

טלי: “מה זאת אומרת? ברור שאגיד לו כן”! אני מודה שנדהמתי למשמע אוזני. לא ייתכן שבחורה שמספרת בכל אימון על הקשיים והבעיות שבמערכת היחסים עם החבר שלה, תסכים להינשא לו!

זה הזמן לאמן את טלי על ערכים בזוגיות, אמרתי לעצמי. על שולחן העבודה שלי מונחת חפיסת קלפי על מה ולמה קלפים טיפוליים אימוניים, באמצעותם אני מאמנת לזיהוי וברור מהם ערכים אצל המתאמן שלי. "בואי ונבדוק מה חשוב לך בזוגיות" אמרתי וחלקתי לכל אחת מאיתנו 7 קלפים, התחלנו לשחק, כאשר כל אחת מאיתנו בתורה לוקחת קלף מהקופה, בודקת אם הוא חשוב לה יותר מאחד מ-7 הקלפים שכבר מונחים לפניה. אם כן – היא בוחרת אותו לעצמה ומוותרת על קלף, הפחות חשוב לה מביניהם. בסוף שלב זה של המשחק טלי נותרה עם 7 הערכים החשובים לה ביותר בתחום הזוגיות, כשהם מדורגים לפי סדר חשיבותם בעיניה. בשלב הבא בדקנו עד כמה הערכים החשובים לה מתקיימים בפועל בזוגיות שלה עם יוסי.

טלי הסתכלה על רשימת הערכים שלה, וגילתה פער עצום בין מה שהיא מצהירה שחשוב לה ובין מה שקיים בזוגיות הנוכחית שלה. הערך הראשון והחשוב ביותר אצל טלי היה נאמנות. יוסי, בגד בטלי כבר במהלך החברות ביניהם והוא אף שיתף אותה לאחר מכן במעשיו. האם נוכל לומר שנאמנות היא ערך עבורו? ואם זה מה שחשוב לטלי, איך ייתכן שהיא תגיד “כן” להצעת נישואין שלו? כך עברנו על כל רשימת הערכים שלה, כשעל פניה של טלי זולגות דמעות, ממה שהיא למדה על הזוגיות שלהם ועל עצמה בתהליך.

"ומה עושים עכשיו" שאלה טלי?

"נראה לי שאני צריכה לקבל החלטה מה לעשות עם הזוגיות הזו…אבל אני מתלבטת…מצד אחד, אני אוהבת אותו…מצד שני – איך אוכל לחיות עם אדם שאינו נאמן לי… "

מאחר ואנחנו מדברים על תהליך קבלת החלטות מבוססות ערכים, כאשר טלי עצרה לברר מה חשוב לה בזוגיות, למרות האהבה שלה ליוסי, היא קיבלה החלטה, המבוססת על הערך נאמנות כערך עליון בזוגיות עבורה והחליטה לנתק את מערכת היחסים ביניהם.

אכן מדובר בהחלטה לא קלה, אך למרות זאת כשהיה לטלי כל כך ברור מה חשוב לה בזוגיות ושזה אינו מתקיים היתה מוכנה לשלם את מחיר הכאב היום בכדי למנוע סבל בעתיד.

בתהליך אימון לזוגיות, כשמאומנים מתקשים לקבל החלטה כלשהיא בחיים, בכל תחום, אני ממליצה לעצור רגע ולחשוב: אילו שני ערכים “נלחמים” ביניהם? 

בין מה למה אני מתלבט? 

ההחלטה שתקבלו תהיה מבוססת על הערך החשוב ביותר עבורכם מבין השניים.

ישנם מועדים בחיים בהם אנחנו עוצרים, חושבים, מתכננים וכך מתקדמים. תחילת שנה הוא זמן עצירה מצויין למטרה זו. וגם אם אנחנו נמצאים באמצע השנה, אבל טרם עצרנו – זה הזמן לעצור!

מהי עצירה?

זוהי פגישה אינטימית שלנו עם עצמנו, זו שאנו נוטים להזניח בהתנהלות השוטפת. זו ההזדמנות שלנו לעצור ולשאול את עצמנו את השאלות החשובות באמת. העצירה היא האופציה היחידה לשנות את ההתנהלות האוטומטית שלנו. העצירה מאפשרת לנו להתבונן פנימה אל תוך עצמנו, בריכוז ומיקוד ולתכנן לעצמנו את השנה החדשה או השנה הבאה.

אז קחו זמן לעצמכם, שבו במקום שעושה לכם טוב והתפנו רק לעצמכם, דמיינו לכם איך אתם רואים את עצמכם בסוף השנה הבאה. מה חשוב לכם שיהיה בשנה הזו בחיים שלכם? בעסק שלכם? בהורות שלכם? אולי בזוגיות שלכם? או בכל תחום אחר שתבחרו. לאחר מכן עשו את מה שאני עשיתי עם טלי. כבר הרווחתם תמונה ברורה וממוקדת של מה שחשוב לכם.

אני מציעה לכם תהליך פשוט ואפקטיבי: 

קבלת החלטות מבוססות ערכים. ההחלטה הראשונה שלי לשנה הקרובה להתחיל לכתוב בלוג התקבלה לאחר התלבטות קשה עם עצמי. מייד זיהיתי אילו שני ערכים “נלחמים” ביניהם במוחי: נתינה מול נוחות. אם אני יודעת מה חשוב לי, סביר להניח שאפעל להגשמת אותו ערך, אמרתי לעצמי. הערך נתינה הוא ערך חשוב מאד בחיים שלי ומשום כך בחרתי להמשיך לתת מעצמי, מהניסיון והידע שלי דרך הכתיבה הפעם, ולוותר על הנוחות שמשאירה אותי במקום שאני לא צריכה להתאמץ ולכתוב. זוהי דוגמא להחלטה מבוססת ערך.

קרא כאן עוד על אימון לזוגיות, או צרו קשר לפרטים נוספים.

תודה!

לפרטים נוספים
או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

טיפים ומאמרים נוספים בנושא קשב וריכוז

Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .
אפשר להיפגש גם בזום! תהליכי אימון אונליין להפרעת קשב וריכוז. קל מהיר ואפקטיבי מתמיד.