חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
טיפול בהפרעת קשב ופעלתנות יתר

קלפים טיפוליים – לגלות דברים על עצמכם ואחרים

אחד הדברים היותר מסובכים, הן ביחסים בין אנשים והן בהכרה של אדם את עצמו, הוא חשיפה של דרכי התנהגות והתייחסות של אדם לסביבתו, או למכשולים ולאתגרים המונחים לפתחו. קלפים טיפוליים מהווים דרך מצוינת להבנה טובה יותר של אנשים, הכוח המניע שלהם ודרכי ההתמודדות שלהם עם אתגרים, הן אישיים והן מקצועיים באימון אישי לחיים. מהם הקלפים הטיפוליים ומה היתרון שלהם על פני כלים אחרים? איזה שימוש ניתן לעשות בהם הן במימד האישי והן במימד המקצועי? בשורות הבאות נעסוק בנושא שעדין לא נמצא באור הזרקורים, אבל הוא מעניין ובעל פוטנציאל אדיר.

קלפים טיפוליים עצמיים – מהם ומה היתרונות שלהם

קלפים טיפוליים עצמיים הם קלפים לכל דבר, בדומה לאלה המשמשים לצורך משחקים שונים, החל במשחקי הקלפים הסטנדרטיים וכלה במשחקי קלפים שיש בהם חוקיות מסוימת, כדוגמת משחק טאקי. המייחד את הקלפים כאמור, הוא שהם כוללים איורים, ציורים או מילים שיש בהם משום גירוי אסוציאטיבי למשתמשים. הגירוי האסוציאטיבי, אם מכוונים אותו בצורה נכונה ואם מתעלים אותו באופן מקצועי, מאפשר למשתמשים להבין טוב יותר תהליכים רגשיים ואחרים העוברים עליהם או על אחרים.

השימוש בקלפים כאמור מתבצע ביחידים או בקבוצות, ונועד לעורר מחשבות ורגשות המוסתרים בדרך כלל בתת המודע. הניסיון מלמד שמרבית המשתתפים במשחקי אסוציאציה באמצעות קלפים כאמור, מגלים על עצמם דברים שלא היו ידועים להם, או חושפים נקודות חוזק הקיימים בהם.

שימושים שונים בקלפים טיפוליים עצמיים

לאור האמור לעיל, ומאחר וקלפים טיפוליים עצמיים שהכוונת האסוציאציות שבהם והמסרים שלהם מסודרים בצורה טובה נוחלים הצלחה במשימה, הפכו קלפים טיפוליים לדרך מצוינת לביצוע הדרכות ומיונים של עובדים במגוון תחומים. אחד השימושים היותר מקובלים הוא בהדרכות פנים ארגוניות, לשיפור היחס ושיתוף הפעולה בין העובדים. שימוש נוסף של קלפים כאמור מתבצע במיון מועמדים לעבודה, כאמצעי לאיתור מועמדים מתאימים לתפקיד, למנהל ולארגון. אלה הם המועמדים בעלי פוטנציאל הצלחה לאורך זמן בתפקיד.

שוש מעוז אריה היא מנטורית למימוש פוטנציאל עסקי ואישי, הרותמת קלפים טיפוליים במטרה לסייע לאנשים במימוש הפוטנציאל שלהם. אם יש לך צורך במיון עובדים בשיטה לא שגרתית אבל מצליחה, או אם יש לך רצון לנסות ולהכיר את עצמך טוב יותר, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כעת ולעשות צעד חשוב למימוש הפוטנציאל העסקי והאישי שלך.

לפרטים נוספים
או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

טיפים ומאמרים נוספים בנושא קשב וריכוז

Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .
אפשר להיפגש גם בזום! תהליכי אימון אונליין להפרעת קשב וריכוז. קל מהיר ואפקטיבי מתמיד.